W roku szkolnym 2024/2025 Szkoła Podstawowa im. Marii Patyk w Sławsku Wielkim uzyskała wsparcie finansowe w ramach rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2020-2024 – „Aktywna tablica”.
Wysokość wsparcia finansowego dla szkoły z przeznaczeniem na zakup pomocy dydaktycznych wyniosła 43.500 złotych, a organ prowadzący zgodnie z rozporządzeniem zapewnił wkład własny w wysokości 19,5%.
Celem głównym Programu jest umożliwienie wykorzystywania w procesie dydaktycznym nowoczesnych pomocy dydaktycznych, podniesienie kompetencji uczniów i nauczycieli przez zmianę sposobu myślenia o możliwościach wykorzystania nowych technologii, umożliwienie szerokiego wykorzystania TIK i doprowadzenie do upowszechnienia interaktywnych metod pracy na zajęciach edukacyjnych.
Do szczegółowych celów programu „Aktywna tablica” należy:
• rozwijanie kompetencji cyfrowych uczniów i nauczycieli, w szczególności w zakresie posługiwania się TIK w procesie kształcenia lub uczenia się;
• kształtowanie kompetencji społecznych i twórczych uczniów, w tym pracy zespołowej;
• rozwój postaw kreatywności, przedsiębiorczości uczniów i nauczycieli;
• wspieranie innowacyjnych metod pracy;
• wykorzystanie w praktyce szkolnej zastosowań w różnych konfiguracjach pomocy dydaktycznych do realizacji programów nauczania z wykorzystaniem TIK.
Wraz ze złożeniem wniosku o udział w Programie, szkoła zobowiązuje się do zrealizowania następujących zadań:
• uczestniczenia przez przynajmniej jednego nauczyciela szkoły w szkoleniach z zakresu stosowania TIK w nauczaniu;
o udziale w co najmniej 3 spotkaniach organizowanych w ramach międzyszkolnych sieci współpracy nauczycieli,
o zorganizowaniu w szkole, w ramach uczestnictwa w międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli, co najmniej dwóch lekcji otwartych z wykorzystaniem TIK w nauczaniu,
o dzieleniu się przyjętymi rozwiązaniami i doświadczeniami z innymi nauczycielami przez udostępnianie w międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli, w szczególności opracowanych scenariuszy zajęć edukacyjnych z wykorzystaniem TIK, przykładów dobrych praktyk;
o wyznaczenie szkolnego e-koordynatora (którego zadaniem jest koordynacja działań w zakresie stosowania TIK w szkole) oraz powołanie nauczycielskiego zespołu samokształceniowego, który wspiera dyrektora i nauczycieli w zorganizowaniu pracy szkoły z wykorzystaniem TIK;
• wykorzystywania TIK na zajęciach edukacyjnych, w liczbie co najmniej 5 godzin zajęć edukacyjnych średnio w każdym tygodniu nauki w każdym roku szkolnym realizacji programu począwszy od dnia zainstalowania i uruchomienia pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach programu;
• przedstawienia dla potrzeb organu prowadzącego sprawozdania z realizacji zadań wynikających z udziału w Programie, obejmującego zadania z pkt 1-4 oraz:
E-koordynator programu: Anna Ślusarek-Kułaga
88-150 Kruszwica
Sławsk Wielki 77